Arctictundra

What I’ve been doing for the last year and a half.

Hi!

You might remember me as that one person who made Broken Mirror and other assorted songs wayyy back when. Then I went silent, and now I am making a return!

So here’s what happened: I had my finals, and graduated from high school with excellent grades. After working on my final exams all summer, I decided to take a long break from everything and did nothing productive for a little while. Then, around December, I started preparing for the entrance exam to medical school. In Finland, this entrance exam is known for being incredibly grueling, and it ended up being the hardest exam I’d ever taken.

But I got in! After that six month ordeal, I spent the summer, again, doing nothing productive. School started in September, and it’s kept me pretty dang busy. Only recently have I started really getting into the groove of everything, so I decided to start making more music again. I already have a ton of ideas.

There’s one more important bit: I learned to sing. I joined our school’s choir, and just now have started feeling confident enough to show my voice to the world. I decided to record the weird cover of MLP’s theme song on a complete whim, and a random impulse told me to upload it here. I’d like to start making music utilizing vocals from now on, but without resorting to normal song structures. We’ll see what happens.

So hey, expect me to maybe start posting stuff again! I’ll also do a bit of redesigning, as I only jumped on the pony bandwagon because my best friend has connections. I like the show, but not enough to have it be a part of my identity.

Also! If anyone’s interested in maybe doing some lyrical stuff for me, please contact me. I’m horrrrrible at writing lyrics, so it’d be interesting to do something with another person!

Welcome! Also, listen to my music.

Hello! I’m Ilumi, and here’s a quick sampling of my music for your listening pleasure. If you like any of it, please do click the follow button! I also really appreciate any comments you might want to give me, so go ahead and do that, too! The first track, All For Nothing, is what I would consider my best work to date. I recommend people start from that one, and just keep listening - there’s about 45 minutes of music in this set.

However, if you’re a fan of metal, track #2, Broken Mirror, is the one you want.

And if you’re in an ambient mood, start from track #8, Blank Paintings Covered the Walls!

Please click here to listen to my albums, or here if you’d like see what sort of things I might be able to make for you!

Broken Mirror PMV by Ganuzeri

I wasn’t even informed of this. It is AMAZING. Go watch it, y’all.

And once again, something quite different. I’m used to doing songs where the guitar is mostly in the lower register, but this one’s very, um, well… Listen for yourself!

This time, you guys get two songs for the price of one! Originally this was a two-parter, but I just kinda merged the two for easier listening. I forget exactly what it was about, but it had some kinda personal meaning. Eh, maybe not that personal, considering I forgot.

ANYWAY. I couldn’t help but notice that I got a whole total of seven plays on the song I posted yesterday. Go listen to it, you guys. Seriously. ;_;

(The title is Finnish, by the way, and stands for “For the Sake of Art”.)

This song had something to do with romance - I made it for a couple. They liked it a lot! That much I remember. It’s also my first attempt at polyrhythms and doing something kinda dissonant!

In any case, it’s once again kinda different from what you might expect from me, while still having that certain sound. It’s very proggy again. Lots of guitar work.

"Fun" fact: A year or so after I made this, the person I made this song for contacted me, asking me to change the word "boyfriend" in the description of the song into "friend". I was all like :(.

No song today.

Sorry, I’ve been busy as hell having a friend from out of town over at my place.

Gonna post again tomorrow, so look forward to it!

This here’s the first song I ever made for BDR, and also the opener of my album, Stories of Another World. It’s pretty damn proggy, basically a proto-Broken Mirror. Lots of nice guitars and stuff in this one. Perhaps it’s not my favorite, but I still like parts of it a lot.

There’s quite a bit of story behind this one. I think I’ll let BDR explain it.

This one is pretty post-rock. I really like the melodies I did; there’s a lot of emotion in the distorted guitar. The slow progression is really nice, too, but it doesn’t change too much. I think some songs benefit from having a very certain motif, and this is one of those.

I might remake this one day. I still pretty much remember exactly how to play it, and it’d be nice to revisit it one day now that I actually own a bass guitar, haha.

Nearing 100 followers! Hell yeah. Thanks to everyone who decided to follow! I love all y’all.

The person I made this song for cried when hearing it for the first time. And no, not because it was bad. :V

I think this is a really nice piece that flows super well. It’s got that sound y’all (hopefully) love me for, which I can only describe as atmospheric metal.

I, uh, got like 12 followers overnight just now. How come, I wonder? Maybe that secret bit I accidentally posted made me suddenly become popular. Anyway, hi there!

solomoncaine asked: BDR sponsored you, so I'm gonna follow you. Thank BDR. But out of curiosity, since this was how they decided to advertise you, do you do music for just pony OC's or any OC?

I’ll do any OC. :D

I’m not just a pony musician.

75 followers! This causes for a special celebration!

By which I mean, here’s another song.

This one is the second and to date, last dark ambient piece I made. A friend of mine once remarked that this could easily be playing in a cave in some RPG, so yay for video game music, I suppose!

Today’s song is a bit of an odd one. I’ve been told that the first 90 seconds is Western-y, which I’d have to kinda agree with. Then it goes into an ambient black metal thing. I -really- love the drums I used.

It’s hard to describe this song, so just click play, ‘kay?

Also, 70 followers! Hell yeah.

This song was made last year for BaldDumboRat/Jitterbug Jive’s boyfriend, Aces. (I don’t remember what he’s referred to on BDR’s side. <.<) It’s a song for his character, Kain. I kinda forget the details (sorry!).

So from “guitar-filled metal”, we go to “complete opposite of that”.

This one’s super atmospheric and pretty and I think the buildup is really nice. This might be the most melodic I’ve been when playing the bass. It works, though!

Some of you might’ve already listened to this as it’s been on my Soundcloud page for a few days now. My account only allows me to upload 120 minutes at a time, though, and I can’t upload a new song every day without quickly running out. I reckon most of you haven’t heard this one, though, so here you go!

You can download this here, btw: http://soundcloud.com/ilumi/arctictundra-some-kind-of Just click the arrow on the top left of the player.

This was originally a trade with… someone. I forget. The title had something to do with the fact that this song was for a character who had a sort of inner conflict, and I figured making a St. Anger reference was totally cool.

Look what you guys made me do.

I remastered something for the first time in my life, haha. This one’s from my 2010 album, Stories of Another World. You can go listen to the original HERE. (Track 3.) I decided to change the guitar sound quite a bit because I thought the original might be a bit much. This way it does sound a lot more accessible.

So yeah, this one’s straight up metal. No keyboards or anything, just good ol’ guitar madness. As a wise man once said:

[22:35:25] Dratai: […] But I fucking love the 30-ish onwards.
[22:35:41] Dratai: and 1:05-onwards
[22:36:08] Dratai: I love the way you, uh, can I call it do soloes?

Tune in again tomorrow! I love y’all. Oh, and if you want to reblog this, it would make me happy in the pants if you added a comment about it. Heck. Yeah.

This song was originally a trade with Toraneko.


EDIT: You may download the song here. Just click on the arrow on the top left of the player.